MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ

SÖZLEŞMENİN TARAFLARI

İş bu MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ (bundan sonra SÖZLEŞME olarak anılacaktır) aşağıda bilgileri yer alan taraflar arasında aşağıda belirtilen hüküm ve şartlar çerçevesinde imzalanmıştır.

İş bu sözleşmede Alıcı ve Satıcı’nın her biri “Taraf” birlikte “Taraflar” olarak anılacaktır.

  1. SATICI (İş bu sözleşmede bundan sonra “SATICI” olarak anılacaktır)
    Unvanı : REVA GRUP ELEKTRİK MÜHENDİSLİK VE PROJE DANIŞMANLIK A.Ş.
    Adresi : Sahrayıcedit Mah. Uçar Sok. No:3/B Kadıköy / İSTANBUL
    Vergi Dairesi/No : Erenköy VD / 7341438663
    Mersis No : 0734 1438 6630 0001
    Telefon : +90 216 606 34 77
    E-mail : info@revasarj.com.tr
  2. ALICI (İş bu sözleşmede bundan sonra “ALICI” olarak anılacaktır)
    www. revasarj.com.tr alışveriş sitesinden elektronik ortamda bir ürün ya da hizmet talebinde bulunan, sipariş veren veya rezervasyonda bulunan gerçek veya tüzel kişiye ait alışveriş yaparken kullandığı ve aşağıda belirtilen iletişim bilgileri esas alınır.
    Adı/Soyadı veya Ünvanı :[adi] [soyadi] / [firmaadi]
    TC Kimlik No : [tc]
    Vergi Dairesi / Vergi Numarası : [firmaverdaire] / [firmaverno]
    Adres : [firmaadresi]
    Telefon : [telefon]

SÖZLEŞMENİN KONUSU

İş bu sözleşme, 6502 Sayılı Tüketici’nin Korunması Hakkında Kanun ve ilgili mevzuat gereğince taraflar arasında aşağıda belirtilen şart ve hükümler çerçevesinde imzalanmış olup sözleşmenin konusu;

REVA GRUP ELEKTRİK MÜHENDİSLİK VE PROJE DANIŞMANLIK A.Ş. (SATICI) tarafından “www.revasarj.com.tr” internet sitesi üzerinden elektronik ortamda satışı veya kurulumu yapmış/yapacak olduğu veya satışına aracılık ettiği elektrikli araç şarj istasyonu ağı, taşınabilir şarj cihazları ağı ve paylaşımlı priz ağının, ALICI tarafından “www.revasarj.com.tr”  belirtilen şart ve koşullar çerçevesinde satın alınması veya rezervasyon yapılması  yönelik nitelikleri ve fiyatı “www.revasarj.com.tr” internet sitesinde belirtilen ürün/ürünler veya hizmetlerle ilgili olarak ve www.revasarj.com.tr internet sitesine ALICI ya da ZİYARETÇİ olarak giriş yapılmasına bağlı olarak, 6502 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Uygulama Esas ve Usulleri Hakkında Yönetmelik, hükümleri ve ilgili mevzuat gereğince mesafeli satışlar için sözleşme yapılması zorunluluğuna istinaden tarafların karşılıklı hak ve yükümlülüklerini düzenlemektedir.

SÖZLEŞMENİN KAPSAM VE AMACI

İş bu Sözleşme SATICI’nın elektronik ortamda satışı veya kurulumu yapmış/yapacak olduğu veya satışına aracılık ettiği elektrikli araç şarj istasyonu ağı, taşınabilir şarj cihazları ağı ve paylaşımlı priz ağının, ALICI tarafından “www.revasarj.com.tr”  belirtilen şart ve koşullar çerçevesinde satın alma veya rezervasyon yapılması yönelik “www.revasarj.com.tr” internet sitesinde nitelikleri ve fiyatı belirtilen ürün/ürünler veya hizmetlerle ilgili olarak Taraflar’ın hak ve yükümlülüklerini düzenlemek amacıyla mesafeli olarak akdedilmiştir.

İş bu sözleşme, elektronik ortamda kabulü ile yürürlüğe girer ve taraflarca Sözleşme’de belirtilen usuller doğrultusunda sona erdirilmediği sürece yürürlükte kalmaya devam eder. Sözleşmede hükmü yer almayan her türlü durumda yasal mevzuat hükümleri uygulanır.     

İşbu sözleşmenin ifası “www.revasarj.com.tr” internet sitesi üzerinde yayınlanmış ve akdedilmiş olan sair sözleşmelerin ifasını engellemez.

Taraflar, İş Bu Sözleşmenin hükümlerini kabul etmekle, REVA GRUP ELEKTRİK MÜHENDİSLİK VE PROJE DANIŞMANLIK A.Ş. tarafından açıklanan her türlü beyana uygun davranacaklarını ve 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nden kaynaklanan yükümlülük ve sorumluluklarını bildiklerini ve anladıklarını kabul ve beyan ederler.

ŞARTLAR VE KOŞULLAR

İş bu Sözleşme taraflar arasında aşağıda belirtilen hüküm ve şartlar çerçevesinde imzalanmıştır.

ALICI siteye erişmekle ve siteyi kullanmakla kullanım koşullarını peşinen kabul etmiş sayılır.

REVA GRUP A.Ş. “www.revasarj.com.tr” sitesinin hak sahibi olup, her türlü bilgi ve içerik ile bunların düzenlenmesi, revizyonu ve kısmen/tamamen kullanımı konusunda gerekli görebileceği her türlü değişikliği yapma hakkını saklı tutar. REVA GRUP A.Ş. “www.revasarj.com.tr” sitesi üzerinde dileği zaman dileği şekilde tek taraflı olarak değişiklik ve güncelleme yapma hakkına sahiptir. REVA GRUP A.Ş. “www.revasarj.com.tr” sitesinin kullanımını geçici yada sürekli olarak son verme, kapama, ALICI’nın sisteme yüklediği/kaydettiği bilgileri ALICI’nın kendisi de dahil olmak üzere üçüncü kişilerin erişimine kapatma, verileri silme, herhangi bir resmi makam tarafından bilgi talebi gelmesi durumunda bu makamlarla her türlü bilgiyi paylaşma, açıklama hakkını saklı tutar.

“www.revasarj.com.tr” internet sitesi üzerinden alınan bilgilerin korunması, gizliliği, işlenmesi, kullanımı ve iletişimler ile diğer konularda GİZLİLİK POLİTİKASI’ nda belirtilen şartlar ve hükümler geçerlidir.

“www.revasarj.com.tr” internet sitesinin kullanımı sırasında çerez veya benzeri teknolojilerin kullanımı ile elde edilen kişisel verileriniz GİZLİLİK POLİTİKASI ve ÇEREZ POLİTKASI kapsamında korunmaktadır.

“www.revasarj.com.tr” internet sitesi tarafından virüs ve benzeri zararlı uygulamalara karşın koruma amaçlı gereken tedbirler alınmış olup, ALICI ya da ZİYARETÇİ kendi güvenliğini  koruma amacıyla virüs koruma sistemini sağlamakla yükümlü olup, ALICI ya da ZİYARETÇİ cihazından girildiğinden ilgisiz kişilerce erişilmesi ve oluşabilecek hata ve zararlardan ötürü kendisinin sorumlu olduğunu kabul eder.    

REVA GRUP A.Ş. www.revasarj.com.tr dışındaki internet sitesi, portal veya sosyal ağlar ve/veya başka içeriklerin kullanım koşullarına uygunluğunu denetlememekte olup yine “www.revasarj.com.tr” internet sitesi üzerinden başka sitelere ve/veya başkaca üçüncü kişilerin sahip olduğu ve/veya işlettiği internet sitesi, portal veya sosyal ağlara ve/veya başka içeriklere link verilmesi durumunda ilgili internet sitesi, portal veya sosyal ağlar ve/veya başka içeriklerin kullanım koşularına uygun davranmak ALICI ya da ZİYARETÇİ sorumluluğundadır. Ulaşılan diğer internet sitesi, portal veya sosyal ağlar ve/veya başka içeriklerin kendilerine ait gizlilik-güvenlik politikaları ve kullanım şartları geçerlidir, oluşabilecek ihtilaflar ile menfi neticelerinde tüm sorumluluk ALICI ya da ZİYARETÇİ’ye aittir.

ALICI ya da ZİYARETÇİ’nin “www.revasarj.com.tr” sitesinin veya REVA GRUP A.Ş.’nin çalışmasına, sisteminin işleyişine engel olacak ya da değiştirecek herhangi bir elektronik ya da fiziki ya da saldırı yaptığından şüphe duyulması veya tespiti halinde REVA GRUP A.Ş. her türlü korunma tedbirini alarak ALICI ya da ZİYARETÇİ aleyhine dava veya hukuki takip yoluna başvurma hakkı ile gerekli gördüğü tedbirleri alma hakkını saklı tutar.

REVA GRUP A.Ş. iş bu sözleşme kapsamında ALICI ya da ZİYARETÇİ’ye hizmetlerin ifa süresi hakkında kesin bir süre belirtmemekte, bir garanti vermemektedir.

ALICI ya da ZİYARETÇİ kişisel bilgilerini paylaşmadan “www.revasarj.com.tr” internet sitesini ziyaret edebilmekle birlikte “www.revasarj.com.tr” üzerinden beyan ettiği veya kaydedilmesine izin verdiği bilgiler, erişime dair analiz yapmayı sağlayacak bilgiler ziyaret sayısı, sitede geçirilen süre, görüntülenen sayfalar gibi veriler, kullanıcının kişisel verileriyle ilişkilendirilebilir, muhtelif ürün/hizmetlerin sağlanması ve her türlü bilgilendirme, reklam-tanıtım, iletişim, promosyon, satış, pazarlama amaçlı yapılacak elektronik ve diğer ticari-sosyal iletişimler için süresiz olarak veya öngörecekleri süre ile kayda alınabilir, basılı/manyetik arşivlerde saklanabilir, sitesinin içeriğini geliştirmek amacıyla kullanabilir veya paylaşılabilir gerekli görülen hallerde güncellenebilir, transfer edilebilir, kullanılabilir ve sair suretlerle işlenebilir. Bu veriler ayrıca kanunen gereken durumlarda ilgili Merci ve Mahkemelere iletilebilir.

ALICI’nın paylaştığı kişisel bilgiler veya toplanan kullanım verilerinin, işlenmesi kişisel verilerin korunması hakkındaki mevzuat ile elektronik ticaret mevzuatına uygun olarak gerçekleştirilecektir. ALICI iş bu sözleşmeyi onaylayarak bu kapsamda bilgi ve verilerinin kullanımına, paylaşımına, işlenmesine ve kendisine ticari olan-olmayan elektronik iletişimler ve diğer iletişimler yapılmasına muvafakat ve izin verir.    

ALICI, SATICI’nın belirttiği iletişim kanallarını kullanarak veri kullanımı ve/veya işlenmesine ve/veya aynı kanallardan kanuni usulünce ulaşarak ya da kendisine gönderilen elektronik iletişimlerdeki red hakkını kullanarak iletişimleri durdurabilir, ayrıca dilerse hukuken muhafazası gerekenler ve/veya mümkün olanlar haricindeki bilgileri, veri kayıt sisteminden silinir ya da kimliği belli olmayacak biçimde anonim hale getirilir. ALICI’nın bu hususlardaki başvuru ve talepleri yasal azami süreler içinde yerine getirilecek yahut hukuki gerekçesi ALICI’ya açıklanarak kabul edilmeyebilecektir.

ALICI ya da ZİYARETÇİ, “www.revasarj.com.tr” internet sitesini  kullanırken hiçbir şekilde kamu düzenini bozucu, genel ahlaka aykırı, başkalarını rahatsız ve taciz edici şekilde, yasalara aykırı bir amaç için, başkalarının maddi ve manevi haklarına tecavüz edecek şekilde kullanamaz. Ayrıca diğer ALICI ya da ZİYARETÇİ’lerin hizmet almasını önleyici veya zorlaştırıcı faaliyet (spam, virus, truva atı, vb.) işlemlerde bulunduğu takdirde, doğacak tüm hukuki ve cezai yükümlülükler tamamen ve münhasıran ALICI ya da ZİYARETÇİ’yı bağlayacaktır.     

İş bu sözleşme içerisinde sayılan maddelerden bir ya da birkaçını ihlal eden üye cezai ve hukuki olarak şahsen sorumlu olup, SATICI’yı bu ihlallerin hukuki ve cezai sonuçlarından ari tutacaktır. Ayrıca bu ihlal nedeniyle, olayın hukuk alanına intikal ettirilmesi halinde, SATICI’nın ALICI ya da ZİYARETÇİ’ya karşı işbu Mesafeli Satış Sözleşmesi’ne uyulmamasından dolayı tazminat talebinde bulunma hakkı saklıdır.   

İş bu Sözleşme yalnızca ALICI’nın tüketici olduğu durumlarda geçerli olup ALICI’nın hizmeti mesleki ve ticari amaçlarla satın aldığı durumlarda, ALICI Sözleşmeyi onaylamış olsa dahi bu sözleşme hükümleri uygulanmayacaktır.

GENEL HÜKÜMLER

İş bu sözleşme ALICI’nın “www.revasarj.com.tr” sitesi üzerinden siparişini tamamladığı tarihte taraflarca karşılıklı anlaşma sağlanarak gerçekleştirilmiş ve yürürlüğe girmiştir.   

SATICI işbu sözleşmeye konu olan ürün veya hizmeti Tüketici Mevzuatına uygun olarak tam, eksiksiz ve siparişte belirtilen niteliklere uygun olarak ve varsa garanti belgeleri ve kullanım kılavuzları ile ALICI’ya sunulmasını sağlayacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.

ALICI, işbu Sözleşme’yi elektronik ortamda onaylamakla siparişini verdiği ürün ve hizmetin temel özelliklerini, türü, miktarı, nitelikleri, marka/modeli, rengi, adedi , kullanım koşulları, satış koşulları, fiyatı ve ödeme şekli (sipariş detayında belirtilen tüm bilgiler dahil) ve teslimat koşulları dahil tüm koşul ve açıklamaları okuduğunu ve işbu sözleşme akdedilmeden önce “www.revasarj.com.tr” internet sitesi üzerinden elektronik ortamda gördüğünü, okuduğunu, içeriğini kabul ettiğini ve yine tüm bunlara elektronik ortamda onay, kabul iznini vererek ürünleri/hizmetleri sipariş ile işbu Sözleşme hükümlerini kabul ettiğini kabul ve beyan eder.     

“www.revasarj.com.tr” internet sitesi üzerinden satışı yapılan ürün veya hizmetler için REVA GRUP A.Ş. rezervasyon tarihi ve saatini değiştirme haklını saklı tutar.

Taraflar, iş bu sözleşme şartları ile birlikte, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve 27.11.2014 tarih ve 29188 sayılı Resmî Gazetede yayınlanan Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği hükümlerini kabul ettiklerini ve bu hükümlere uygun hareket edeceklerini kabul ve beyan ederler.

ALICI, satın aldığı hizmet ya da ürünlerin satışının, SATICI tarafından üçüncü taraflardan temin edilip kendisine sunulduğunu bilmekte ve bu durumunu kabul etmektedir.

Ücetler, teslimat ve Ödeme

ALICI tarafından satın alınan veya ALICI’nın mülkiyetinde bulunan şarj istasyonu veya istasyonları, paylaşımlı priz veya prizleri ya da  taşınabilir şarj cihazı veya cihazlarının TESLİMATI sonrasında ve/veya KURULUMU tamamlandıktan sonra (SATICI’nın ALICI’ya kaşı yükümlülüklerini yerine getirmesinin ardından) zarar gördüğünün tespiti durumunda bu zarar ALICI tarafından karşılanır.

“www.revasarj.com.tr” internet sitesinde yayınlanan ürün veya verilen hizmetlerle ilgili tüm vergiler dahil listelenen ve/veya sitede ilan edilen fiyatlar son satış fiyatıdır. Ürün veya hizmetin satışına karşılık ödeme “www.revasarj.com.tr”  internet sitesi üzerinden anlaşmalı olduğumuz ve lisanslı üçüncü taraf lisanslı ödeme kuruluşu firma üzerinden Kredi Kartı ile ödeme yöntemi kullanılarak veya ödeme linki ile veya “www.revasarj.com.tr” internet sitesinde yayınlanan ve sipariş sırasında ALICI’ya bildirilen banka hesaplarından birine ALICI’nın Havale/EFT yöntemini kullanarak ödeme yapması ile veya Mail Order ile ödeme yöntemi kullanılarak tahsil edilmektedir. Havale/EFT veya Mail Order yöntemi kullanılarak yapılan ödemelerde ödeme ilgili banka hesabına geçtikten sonra SATICI tarafından ürün/hizmet satış faturasının oluşturularak ALICI’ya iletilmesi ile sipariş onaylanmış sayılır.

REVA GRUP A.Ş. tarafından düzenlenmiş kampanya veya promosyonlar “www.revasarj.com.tr” internet sitesinde ilan edilen fiyatlar ve vaatler güncellenene veya değiştirilene kadar geçerlidir.

Kampanya süresi ilan edilen fiyatlar için ise belirtilen fiyatlar belirtilen süre sonuna kadar geçerlidir.     

www.revasarj.com.tr ALICI’nın ürün ve/veya hizmeti satınalması öncesinde iş bu sözleşmenin okunup kabul edildiğine dair onay alacak şekilde gerekli yazılımsal düzenlemeleri yapmakla yükümlüdür.     

İş bu Sözleşme’yi kabul etmekle ALICI, sözleşme konusu siparişi onayladığı takdirde sipariş konusu bedeli ve varsa kargo ücreti, vergi ve benzeri satın alınan ürün ya da hizmet ile ilgili diğer ücretleri ödeme yükümlülüğü altına gireceğini, “Cayma Hakkı” konusunda bilgi sahibi olduğunu, bu ön bilgileri elektronik ortamda teyit ettiğini ve sonrasında mal veya hizmetleri sipariş verdiğini ve bu konuda bilgilendirildiğini ve iş bu sözleşmenin tüm koşul ve hükümlerini peşinen kabul ettiğini beyan etmiş sayılır.

“www.revasarj.com.tr” sitesi ödeme sayfasında yer alan bilgiler ve fatura iş bu sözleşmenin ayrılmaz parçalarıdır. ALICI’nın yaptığı ödemeye ilişkin fatura sipariş teslimatı sırasında fatura adresine sipariş ile birlikte veya ALICI’nın e-posta adresine kalıcı veri saklayıcısı aracı ile gönderilir.          

Satılan ürün ya da ürünler alıcının “www.revasarj.com.tr” sitesine kayıt olurken ya da sipariş verirken belirttiği teslimat adresine faturasıyla birlikte en geç 30 gün içinde SATICI’nın sipariş esnasında beyan ettiği kargo firması veya nakliye yöntemi ile düzgün ve paketlenmiş bir şekilde teslim edilir. Bu süre içinde ürünün ALICI’ya teslim edilememesi durumunda, ALICI’nın sözleşmeyi feshetme hakkı saklıdır.  Ürün sevkiyat masrafı olan kargo ücreti “www.revasarj.com.tr” sitesi üzerinde herhangi bir kampanya yada promosyon bilgisi verilmediği sürece ALICI’ya aittir.

Satın alınan ürünün mevcut stok durumu, ALICI’nın isteği ve kişisel ihtiyaçları doğrultusunda özel olarak hazırlanması veya üretim süresine göre değişiklik göstermesi durumunda veya mücbir sebepler, olağanüstü durumlar veya zorunluluk halleri gibi Haklı bir sebeple ürün veya hizmetin tedarik edilemeyeceği veya teslimatının yapılamayacağının anlaşılması durumunda (30 günlük süre zarfında teslimat veya kurulum yapılamadığında ve gecikmenin 10 günü aşması durumunda) SATICI,  Yönetmeliğin 16/4. maddesindeki düzenlemeye göre ALICI’yı www.revasarj.com.tr sitesine kayıt olurken ya da satınalma sırasında bildirdiği iletişim bilgileri kullanılarak bilgilendirir ve eğer ALICI onay almak şartıyla eşit kalite ve fiyatta başka bir mal veya hizmet tedarik edip teslim edebilir.    

Teslimat sırasında ALICI’nın teslimat adresinde bulunmaması durumunda kargo/nakliye firması ile ALICI arasında SATICI’yı temsilen müşteri yetkilisi tarafından koordinasyonun kurulması sağlanacaktır. Bu koordinasyon sonucunda ALICI’dan kaynaklı olarak ürünlerin teslimatının gerçekleştirilememesi durumunda SATICI edimini tam ve eksiksiz olarak yerine getirmiş olarak kabul edilecektir.

ALICI’dan kaynaklı olarak teslimatın geç yapılması veya hiç yapılamaması durumunda ürünlerin kargo/nakliye şirketinde beklemiş olmasından dolayı ve ALICI’nın ürünü geç teslim almasından kaynaklı her türlü zarar ve gider ALICI’ya aittir.      

Ürün ya da hizmetlerin teslimatı ALICI’nın bildirdiği ve ALICI’dan başka bir kişi/kuruluşa yapılacak ise, teslim edilecek kişi/kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden SATICI sorumlu tutulamaz. ALICI, teslim alınan mal/hizmetin hasarsız ve sağlam olduğu kabul edilecektir. ALICI’nın teslimata ilişkin verdiği bilgilerin doğruluğu ALICI’nın taahhütü altındadır. Satıcı söz konusu bilgilerin doğruluğunu kontrol etmekle yükümlü değildir.      

SATICI tarafından ürün veya hizmetlere ait faturalar e-fatura olarak ALICI’ya SATINALMA edimini yerine getirirken bildirdiği e-posta adresine iletilir. E-posta adresinin doğruluğu ve fatura ve sipariş bilgilerinin e-posta adresine ulaşıp ulaşmadığını takip etmek ALICI’nın yükümlülüğündedir. E-postanın ALICI’ya ulaşmaması halinde ALICI, SATICI’ya bilgi vermelidir, aksi takdirde SATICI’nın hizmeti sunduğunu kabul eder.

ALICI tarafından ürün veya hizmetlere ait basılı fatura talep edilmesi durumunda ALICI faturanın bildirdiği ilgili adrese teslimi için bir kargo ücreti ödemeyi kabul eder.    

ALICI’nın talep ettiği ürün ya da hizmetler yeterli sayıda üçüncü kişi hizmet sağlayıcının varlığına bağlıdır. Buna göre, ALICI’nın talep ettiği ürün ya da hizmetler yeterli sayıda üçüncü kişi hizmet sağlayıcının olmaması halinde, bu durum en geç 7 (yedi) gün içinde ALICI’ya bildirilecek olup, satış bedeli de en geç bildirim tarihinden itibaren 3 (üç) gün içinde Alıcı’nın ödemeyi yaptığı hesaba/kredi kartına iade edilecektir. Satıcı, bankadan kaynaklanan sebeplerle söz konusu tutarın ALICI’nın hesabına geç yansımasından sorumlu değildir.

SATICI, sözleşmeden doğan ifa yükümlülüğünün süresi dolmadan ALICI’yı bilgilendirmek ve açıkça onayını almak suretiyle eşit kalite ve fiyatta farklı bir ürün tedarik edebilir.     

Mücbir Sebepler

Sözleşmenin yürürlüğe girdiği anda mevcut olmayan veya öngörülemeyen, tarafların kontrolleri dışında gelişen (doğal afet, savaş, terör, ayaklanma, değişen mevzuat hükümleri, el koyma veya grev, lokavt, üretim ve iletişim tesislerinde önemli ölçüde arıza vb. durumlar olarak kabul edilip) ortaya çıkmasıyla taraflardan birinin ya da her ikisinin de sözleşme ile yüklendikleri borç ve sorumluluklarını kısmen ya da tamamen yerine getirmelerini ya da bunları zamanında yerine getirmelerini olanaksızlaştıran her türlü durumdur. Mücbir sebebin devamı esnasında tarafların edimlerini yerine getirememelerinden dolayı herhangi bir sorumlulukları doğmayacaktır. Mücbir sebep durumu 30 gün süreyle devam etmesi durumunda, taraflardan her biri için iş bu sözleşmeyi tek taraflı olarak fesih hakkı doğmuş olacaktır.     

Mücbir sebep şahsında gerçekleşen ALICI ya da SATICI taraf diğer tarafa durumu en kısa sürede bildirecektir.     

İptal ve İade Koşulları

Yönetmeliğin 16/4. Maddesine göre sipariş konusu mal ya da hizmet ediminin yerine getirilmesinin engelleyebilecek mücbir sebepler, nakliye veya kurulumu engelleyen hava muhalefetleri, ulaşımın kesilmesi, yangın, deprem, sel baskını, salgın hastalıklar vb. gibi olağanüstü olaylar nedeni ile sözleşme konusu ürünü süresi içerisinde teslim edemez ise,  SATICI sözleşmeyi derhal fesih etme hakkına haiz olup, SATICI bu durumun kesinleştiği veya öğrendiği tarihten itibaren 3 (üç) gün içinde ALICI’ya bildirmeyi ve tahsil edilen tüm ödemeleri bildirim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde ALICI’ya iade etmeyi taahhüt eder. ALICI ise siparişin iptal edilmesini veya teslimat süresinin engelleyici durumunun ortadan kalkmasına kadar ertelenmesi haklarından birini kullanabilir.

Buna göre kredi kartı ile yapılan taksitli alışverişlerde ise kredi kartına iade için yukarıdaki prosedür ALICI tarafından kabul edilir. ALICI’nın ödemesini kredi kartı ile yaptığı durumda temerrüde düştüğü takdirde, kart sahibi banka ile arasındaki kredi kartı sözleşmesi çerçevesinde faiz ödeyeceğini ve bankaya karşı sorumlu olacağını kabul, beyan ve taahhüt eder. Bu durumda ilgili banka hukuki yollara başvurabilir, doğacak masrafları ve vekâlet ücretini ALICI’dan talep edebilir ve her koşulda ALICI’nın borcundan dolayı temerrüde düşmesi halinde, ALICI, borcun gecikmeli ifasından dolayı SATICI’nın uğradığı zarar ve ziyanını ödeyeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.

Bankalar ve finans kuruluşları gibi kredi kartı, taksit kart v.b. veren kuruluşlarca sağlanan vadeli / taksitli ödeme imkanları bir kredi ve/veya doğrudan anılan kuruluşça sağlanmış taksitli ödeme imkanıdır. SATICI’nın bedelini tamamen tahsil ettiği satışlar iş bu Sözleşme’nin tarafları yönünden taksitli satış sayılmaz. SATICI’nın kanunen taksitle satış sayılan hallerdeki yasal hakları (taksitlerden herhangi birinin ödenmemesi halinde sözleşmeyi fesih ve/veya kalan borcun tümünün temerrüt faizi ile birlikte ödenmesini talep hakları dahil) mevcut ve saklıdır. ALICI’nın temerrüdü durumunda aylık % 5 oranında temerrüt faizi tatbik edilir.     

ALICI, ürünü teslim aldığı esnade kontrol etmekle ve üründe kargo firmasından kaynaklı bir sorun gördüğünde, ürünü kabul etmemekle ve kargo firması yetkilisine tutanak tutturmakla sorumludur. Aksi halde SATICI sorumluluk kabul etmeyecektir.     

Ürünün teslimatı sonrasında herhangi bir sebepten dolayı, ALICI tarafından ürün/hizmet bedeli ödenmez veya banka kayıtlarında iptal edilir ise, SATICI’nın ürünün/hizmetin teslimi yükümlülüğü ortadan kalkar. Bu durumda ürünün en geç 3 gün içinde ALICI tarafından tüm giderleri ALICI’ya ait olmak üzere SATICI’ya iade edilmesi gereklidir.

Cayma Hakkı

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği ilgili hükümleri gereğince;     

ALICI tarafından her ne sebeple olursa olsun ürün veya hizmetin bedeli ödenmez veya yapılan ödeme iptal edilir ise SATICI ürün veya hizmetlerin teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.     

ALICI tarafından ürünler siparişi verildikten sonra SATICI’nın sipariş esnasında beyan ettiği kargo firması veya nakliye firmasına teslim etmesine kadar geçen sürede, hizmetler ise ifası için gerekli planlaması yapılana kadar SATINALMA iptal edilebilir.

Ancak, ürünlerin SATICI taafından nakliyeye verilmesinden sonra ve fakat ALICI tarafından teslim alınmasından önce ALICI tarafından yapılan sipariş iptal iş bu Mesafeli Satış Sözleşmesi’nde belirtilen iptal/iade prosedürleri geçerli olacaktır.

ALICI’nın, Cayma Hakkı süresi sona ermeden önce kendi onayı ile hizmetin ifasına başlanan hizmet sözleşmelerinde Cayma Hakkı’nı kullanamayacak olup bu kapsamda Cayma Hakkı süresi içinde hizmetten faydalanmaya başlamışsa cayma hakkının ortadan kalkacağını bildiğini kabul eder.

ALICI, satınaldığı ürünü kullanmaya başlamamış ise (ürün paketi açılmamış ve kurulumunun yapılmamış olması kaydıyla) 14 (on dört) gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden Cayma Hakkı’na sahiptir. Cayma Hakkı’nın kullanıldığına dair bildirimin bu 14 (on dört) günlük süre içinde SATICI’ya +90 216 606 34 77 telefon numarası üzerinden veya info@revasarj.com.tr eposta üzerinden veya sair açık bir bildirim ile bildirmelidir. Her halükarda bu süre cayma süresinin bittiği tarihten itibaren bir yıl sonra sona erer.

SATICI, ALICI’nın cayma hakkını kullanması halinde ilgili bildirimin kendisine ulaşmasını takip eden 14 (ondört) gün içerisinde ürün veya hizmetin aşağıda belirtilen şartlara göre iadesi yapılabilir olması durumunda almış olduğu toplam bedeli ve ALICI’yı borç altına sokan kıymetli evrak ve benzeri her türlü belgeyi hiçbir masraf yüklemeksizin ALICI’ya iade etmekle yükümlüdür.    

ALICI, Cayma Hakkı süresi içinde malın mutat kullanımı sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.

Hizmetin veya ürünün ayıplı olması durumlarında ALICI, hizmetin yeniden görülmesi, hizmet sonucu ortaya çıkan eserin ücretsiz onarımı, ayıp oranında bedelden indirim veya sözleşmeden dönme haklarından birini sağlayıcıya karşı kullanmakta serbesttir. SATICI, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Seçimlik hakların kullanılması nedeniyle ortaya çıkan tüm masraflar sağlayıcı tarafından karşılanır.

Cayma Hakkı elektronik ortamda ifa edilen hizmetlerde veya alıcıya anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmelerde ve fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve REVA GRUP A.Ş.’nin kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmelerde kullanılamaz.    

Cayma Hakkı süresi, hizmet alımına ilişkin sözleşmelerde sözleşmenin kurulduğu gün başlarken, mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ALICI veya ALICI tarafından belirlenen 3. kişinin malı teslim aldığı gün başlar. Ancak, ALICI sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süreçte de Cayma Hakkı’nı kullanabilir. Cayma Hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile hizmetin ifasına başlanan hizmet sözleşmelerinde Cayma Hakkı kullanılamaz. Cayma Hakkı süresi tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen ürünlerde, alıcının veya alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin son ürünü teslim aldığı gün, birden fazla parçadan oluşan ürünlerde, alıcının veya alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün başlar, ürünlerin iadesi için kullanılmamış, kurulumu yapılmamış ve/veya paketi açılmamış olması gerekir.

ALICI cayma hakkını kullanabilmesi için, SATICI’nın www.revasarj.com.tr adresine posta yolu ile veya info@revagrup.com.tr e-posta adresine e-mail yolu ile bildirerek veya +90 216 606 34 77 numaraı telefon numarasından arayarak bildirimde bulunması, bildirimi yönelttiği tarihten itibaren 10 (on) gün içinde malı ve ürünün ürünün ambalajının açılmamış, bozulmamış ve ürünün kullanmamış, kurulmamış ve denememiş olması şartı ile iade etmesi gereklidi.

Cayma Hakkı kullanılabilmesi için ürünlerin montajının yapılmamış, değerinde bir azalma olmamış tahrip edilmemiş/bozulmamış olarak kutusu, ambalajı, bant ve koruyucuları açılmamış, varsa standart aksesuarları ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak teslim edilmesi, malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmamış, tüm dokuman ve tüm aksesuarları ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak olması gerekmektedir. Orijinal kutusu/ambalajı bozulmuş tekrar satılabilirlik özelliğini kaybetmiş, monte edilmiş / kurulmuş, başka bir müşteri tarafından satın alınamayacak durumda olan ürünlerin iadesi kabul edilmez.

ALICI’nın özel istek ve talepleri uyarınca üretilen veya üzerinde değişiklik ya da ilaveler yapılarak isteği veya açıkça kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan ve geri gönderilmeye müsait olmayan ürünlerin iadesi yönetmelik gereği mümkün değildir.

Cayma Hakkı’nın kullanılması halinde, 3. kişiye veya ALICI’ya teslim edilen ürünün SATICI’ya gönderildiğine ilişkin kargo teslim tutanağı örneği ile fatura aslının iadesi zorunludur. Faturası kurumlar adına düzenlenen satışlarda (ALICI’nın kurum olduğu durumda) vergi mevzuatı gereği ALICI’nın sipariş iadesi için İADE FATURASI kesmemesi durumda İADE tamamlanamayacaktır. Fatura aslı gönderilmez ise KDV ve varsa sair yasal yükümlülükler iade edilemez.

Tüketici (ALICI)’nın sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği durumlarda, ödemiş olduğu bedelin tümü veya bedelden indirim yapılan tutar derhâl tüketiciye iade edilir.

Cayma hakkı süresi içinde malın veya ürünün usulüne uygun kullanılması sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan ALICI sorumlu değildir.     

Cayma hakkının kullanımından kaynaklanan varsa ürün/hizmetin ALICI’ya teslim, kargo masrafları da dahil olmak üzere iade masrafları SATICI’ya aittir. ALICI, iş bu sözleşmeyi kabul etmekle, Cayma Hakkı konusunda bilgilendirildiğini peşinen kabul eder.

Kredi kartlı ödemelerde iade işlemi de ALICI kredi kartına iade sureti ile yapılır.     

Cayma Hakkı’nın kullanılması nedeniyle SATICI tarafından düzenlenen kampanya limit tutarının altına düşülmesi halinde kampanya kapsamında faydalanılan indirim miktarı iptal edilir.

SATICI tarafından yapılabilecek indirimler, kuponlar, kargo ücreti ve sair uygulamalar satış fiyatına yansıtılır.         

SATICI, söz konusu tüm geri ödemeleri, ALICI’nın ürünü satın alırken kullandığı ödeme aracına ALICI’ya herhangi bir masraf veya yükümlülük getirmeden tek seferde gerçekleştirecektir.     

Ayıplı Hizmetler

Ayıplı hizmet, sözleşmede belirlenen süre içinde başlamaması veya taraflarca kararlaştırılmış olan ve objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan hizmettir. SATICI tarafından bildirilen, internet portalında veya reklam ve ilanlarında yer alan özellikleri taşımayan ya da yararlanma amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan makul olarak beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren hizmetler ayıplı sayılır. SATICI, hizmeti sözleşmeye uygun olarak ifa etmekle yükümlüdür.

SATICI, kendisinden kaynaklanmayan reklam yoluyla yapılan açıklamalardan haberdar olmadığını ve haberdar olmasının da kendisinden beklenemeyeceğini veya yapılan açıklamanın içeriğinin hizmet sözleşmesinin kurulduğu tarihte düzeltilmiş olduğunu veya hizmet sözleşmesinin kurulması kararının bu açıklama ile nedensellik bağı içermediğini ispatladığı takdirde açıklamanın içeriği ile bağlı olmaz.

Alıcı, teslim edilen Mal’da açıkça görülen bir ayıp tespit etmesi halinde Türk Ticaret Kanunu uyarınca 30 (otuz) gün içerisinde derhal durumu Satıcı’ya ihbar etmekle yükümlüdür. Aksi halde Alıcı, teslim konusu Mal’ı ayıplı hali ile kabul etmiş sayılır.

Alıcı, teslim konusu ürün yada hizmette herhangi bir ayıp tespit edilmesi durumunda her ne sebeple olursa olsun Satıcı’dan mahrum kalınan kar, fiyat farkı gibi dolaylı zarar tazmin taleplerinde bulunmayacağını peşinen kabul, beyan ve taahhüt eder.     

Tüketicinin seçimlik hakları

Hizmetin ayıplı ifa edildiği durumlarda Tüketici (ALICI), hizmetin yeniden görülmesi, hizmet sonucu ortaya çıkan eserin ücretsiz onarımı, ayıp oranında bedelden indirim veya sözleşmeden dönme haklarından birini sağlayıcıya karşı kullanmakta serbesttir. Sağlayıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Seçimlik hakların kullanılması nedeniyle ortaya çıkan tüm masraflar sağlayıcı tarafından karşılanır.

Ücretsiz onarım veya hizmetin yeniden görülmesinin sağlayıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde tüketici bu hakları kullanamaz. Orantısızlığın tayininde hizmetin ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır.

Tüketici (ALICI)’nın sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği durumlarda, ödemiş olduğu bedelin tümü veya bedelden indirim yapılan tutar derhal tüketiciye iade edilir.

Ücretsiz onarım veya hizmetin yeniden görülmesinin seçildiği hallerde, hizmetin niteliği ve tüketicinin bu hizmetten yararlanma amacı dikkate alındığında, makul sayılabilecek bir süre içinde ve tüketici için ciddi sorunlar doğurmayacak şekilde bu talep sağlayıcı tarafından yerine getirilir. Her halükarda bu süre talebin sağlayıcıya yöneltilmesinden itibaren otuz iş gününü geçemez. Aksi takdirde tüketici diğer seçimlik haklarını kullanmakta serbesttir.

TEMERRÜT HALİ VE HUKUKİ SONUÇLARI     

Uyuşmazlık Durumunda Yetkili Mahkeme

Değeri 2.000,00 (ikibin) Türk Lirasının altında bulunan uyuşmazlıklarda ilçe tüketici hakem heyetlerine, 3.000,00(üçbin) Türk Lirasının altında bulunan uyuşmazlıklarda il tüketici hakem heyetlerine, büyükşehir statüsünde bulunan illerde ise 2.000,00 (ikibin) TL ile 3.000,00(üçbin) TL arasındaki uyuşmazlıklarda il tüketici hakem heyetlerine başvuru yapılmaktadır.

Parasal sınırın üzerinde kalan uyuşmazlıklarda ise alıcının ve satıcının yerleşim yerindeki Tüketici Mahkemeleri ve İcra Müdürlükleri yetkilidir.   

Delil Sözleşmesi

İşbu Sözleşme tahtında TARAFLAR arasında yapılacak her türlü yazışma ve haberleşme mevzuatta sayılan zorunlu haller dışında, SATICI’nın “www.revasarj.com.tr” sitesinin iletişim bölümünde yer alan resmi e-posta adresi ALICI’nın ise üyelik yada satınalma sırasında bildirdiği ve onayladığı e-posta adresi aracılığıyla yapılacaktır.

ALICI ve SATICI iş bu sözleşmenin elektronik ortamda imzalanması sırasında bildirmiş olduğu yazışma adreslerinin geçerli tebligat adresleri olduğunu kabul, beyan ve taahhüt eder.

İş bu sözleşme ve/veya uygulanmasından doğabilecek her türlü uyuşmazlığın çözümünde SATICI’nın resmi defter ve ticari kayıtlarıyla, kendi veritabanında, sunucularında tuttuğu elektronik bilgilerin ve bilgisayar kayıtlarının, (bilgisayar, ses kayıtları gibi manyetik ortamdaki kayıtlar dahil) bağlayıcı, kesin ve münhasır delil teşkil edeceğini ve bu maddenin Hukuk Muhakemeleri Kanunu’nun 193. Maddesine göre bir delil sözleşmesi niteliğinde olduğunu kabul, beyan ve taahhüt eder.

Tarafların işbu sözleşmeden kaynaklarından edimlerini yerine getirmemesi durumunda Türk Borçlar Kanunu’nun 123-125.maddesinde yer alan Temerrüt hükümleri uygulanacaktır. Temerrüt durumlarında, herhangi bir tarafın edimlerini süresi içinde haklı bir sebebi olmaksızın yerine getirmemesi durumunda diğer taraf söz konusu edimin yerine getirilmesi için edimini yerine getirmeyen tarafa 7 (yedi) günlük süre verecektir. Bu süre zarfında da yerine getirilmesi durumunda edimini yerine getirmeyen taraf mütemerrit olarak addolunacak ve alacaklı edimin ifasını talep etmek suretiyle malın teslimini, ve/veya sözleşmenin feshini ve bedelin iadesini talep etme hakkına sahiptir.     

İşbu Sözleşme ticari amaçlarla yapılmakta olup taraflarca okunarak ALICI tarafından elektronik ortamda onaylanmak veya olumlu bir fiili hareket olarak ödeme yapmak suretiyle akdedilmiş ve yürürlüğe girmiştir.

İşbu Sözleşmenin başlama tarihi ALICI tarafından elektronik olarak onaylandığı tarihtir.